Overnight oats

Dit recept maak ik al een helen poos. Ik ben er dol op. Eigenlijk is het een lekker ontbijtje maar omdat ik er zo blij van wordt neem ik hem ook wel eens mee als lunch. Gaat prima! (als je er maar voor zorgt dat je een goed afsluitend bakje hebt ;)). Het liefste maak ik hem met vers fruit maar je moet natuurlijk creatief blijven in deze koude winter periode. Dit recept adviseer ik vaak aan vrienden en familie omdat hij naast dat hij erg lekker is, ook nog eens makkelijk te maken is, er veel voedingsstoffen in zitten, je een bijdragen levert aan je dagelijkste portie fruit en omdat hij weinig calorieën bevat. Nog meer reden om te genieten.

Bereidingstijd: 10 minuten + 1 nachtje in de koelkast.
Ingewikkeld: ●○○○○

Wat heb je nodig?

  • Magere yoghurt: 150 g
  • Bosbessen, frambozen mix (diepvries): 100 g
  • Havermout: 40 g
  • Rauwe cacao poeder: 1 el

Hoe maak je het?

Meng de havermout met de cacao. Meng er vervolgens de yoghurt er doorheen. Doe de helft van het mengsel in een glas met de helft van het fruit er boven op en herhaal dit. Zet het glas een nachtje in de koelkast. Enjoy!

overnightoats

Voedingswaarden per portie:

  • Energie: 267 kcal
  • Eiwitten: 14,6 g
  • Koolhydraten: 39,8 g
  • suikers: 11,4 g
  • voedingsvezels: 8,2 g
  • Vetten: 4,3 g
  • verzadigd: 1,2 g
Geef een reactie

