Vlaflip 2.0

Dit recept heb ik van Rens Kroes. Ik zag het voorbij komen op haar site en ik dacht meteen, ‘die MOET ik ook maken!’ Natuurlijk heb ik er wel mijn eigen draai aan gegeven. Ik heb hem wat toegankelijker gemaakt. Er zitten minder speciale ingrediënten in. Maar hij is nog steeds om je vingers bij af te likken. Ik moet wel bekennen dat deze lekkere vlaflip niet zo onschuldig is als hij eruit ziet. Het is een flinke calorie bom. Maar geen zorgen, hij zit vol met gezonde vetten en vitamines. Daarbij zitten er ook erg veel eiwitten en vezels in. Een heerlijk toetje dus als je een sportieve dag achter de rug hebt. Als je wat minder sportief bent geweest, raad ik je wel aan om de calorieën over de dag heen wat te minderen. Op deze manier blijf je op de juiste aanbevolen hoeveelheid kcal per dag. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een maaltijd te vervangen met dit toetje. Dat heb ik namelijk ook gedaan.

Bereidingstijd: 1 nacht voorbereiding + 20 min bereiding.
Ingewikkeld: ●●○○○

Wat heb je nodig?
Voor 1 persoon:

  • Bananen: 2
  • Avocado: ½
  • Amandelmelk (ongezoet): 4 el
  • 100% pure pindakaas: 1 el
  • Rauwe cacao poeder: 1 el
  • Pinda’s (ongezout): 1 handje
  • Pure chocolade 85%: 1 blokje
  • Keukenmachine

Hoe maak je het?

Voorbereiding:
Snij 1 banaan in stukken en leg ze een nachtje in de vriezer.

Chocolade mouse:
Doe de banaan (die niet in de vriezer is geweest) in de keukenmachine samen met de avocado, 2 el amandelmelk en de rauwe cacao poeder. Mix tot een gladde mouse. Doe de mouse vervolgens in een bakje en spoel de keukenmachine even af.

Pinda ijs:
Doe de bevroren banaan in de keukenmachine met 2 el amandelmelk en de pindakaas. Mix tot een glad beslag.

Rasp de pure chocolade (kan ook met een kaasschaaf). Maak vervolgens een mooie vlaflip in een leuk dessert glas (van 200 ml) door verschillende lagen in het glas te doen. Versier de vlaflip met de chocolade rasp en de pinda’s. Enjoy!

vlaflip-2-0Voedingswaarden per portie:

  • Energie: 834 kcal
  • Eiwitten: 22 g
  • Koolhydraten: 77,3 g
  • suikers: 4,9 g
  • voedingsvezels: 14,7 g
  • Vetten: 47,8 g
  • verzadigd: 7,2 g
Geef een reactie

